Premiär för Nikon-kampanjen!

Som vi har berättat i tidigare inlägg har vi under våren arbetat med Nikon inför deras kampanj i Baltikum och Norden. Nu är filmerna klara och finns tillgängliga på Nikons samtliga plattformar! Kampanjens projektledare och producent hos oss är Mitra Javadzadeh, som...

read more

Koll på kollegorna: William Brandelius, KAM

Hej William!  Beskriv dig själv med 3 ord:  – Stundvis underhållande. Det var 2. Hur länge har du jobbat på OP Communication? – Sex månader nu. Vad är din roll på OP? – Jag är Key Account Manager för våra digitala kunder, så jag arbetar med nykunder och befintliga...

read more

Print: våra sommartidningar!

Det är full fart på OP's printavdelning! Den här omgången innehöll några klassiker (Sommarens Läckerheter, Sommarmat och Kvinna i Balans), men även en helt ny titel (Ditt Utlandsboende) och en tidning på uppdrag av Svensk Galopp inför sommaren (Galoppsport). Våra...

read more

OP Digital 2.0!

Året har börjat väldigt spännande för OP Communication. Vi har både lyckats få in fler nya kunder samtidigt som vi har växt tillsammans med gamla kunder. Vår digitala avdelning har därför, av naturliga skäl, fått sig en ny form. I takt med att vi nu knutit till oss...

read more

“Vi tänkte bli lite digitala…”

...sa ingen med en framgångsrik digital närvaro. Någonsin. Det allra största misstaget som företag gör när det kommer till att digitalisera sin verksamhet är att skapa en hemsida, omvandla sina analoga processer till digitala och sedan luta sig tillbaka och tro att...

read more

Print: våra senaste publikationer

Att göra tematidningar är något som vi på OP Communication har gjort sedan dag ett. Genom noggrant utvalda distributörer så som Aftonbladet, SvD, Sydsvenskan och DN ger vi våra medverkade kunder det perfekta tillfället att synas i ett relevant sammanhang. Vare sig det...

read more

OP & Nikon filmar i Skanstulls tunnelbana

    Det blev inget strosande på stan eller en avkopplande stund på en solig uteservering för vårt digitala team i helgen. Hela lördagen spenderades istället i en replokal under jord vid Skanstulls tunnelbanestation. Det var nämligen inspelningsdags för den första av...

read more

Account Manager inom medieförsäljning

Lockar mediabranschen? VI på contentbyrån OP Communication söker en driven och ambitiös mediesäljare till vårt framgångsrika team OP Ads. Vi erbjuder dig ett roligt jobb inom media, kommunikation och försäljning som ger goda möjligheter till bra lön och stor personlig...

read more

En titt i kristallkulan inför 2017

2016 är över och vi kan äntligen blicka fram emot 2017. Så vad kan vi se fram emot på content marketing-fronten? Vad blir nästa steg för att sticka ut i etern? Vilket blir årets mest uttjatade buzzword? (Vi gissar på VR). Här är några spådomar om vilka trender vi kan...

read more

Mät rätt ROI!

I takt med att content marketing har exploderat på senare år har ett snårigt problem uppstått: hur mäter man egentligen effekten av sitt digitala innehåll? Alltså: egentligen? Inte för att påstå att man inte är intresserad av sin ROI – för det är man – men faktum är...

read more

Så konverterar du reklamhatarna

Novus senaste stora undersökning om reklam, på uppdrag av Sveriges Annonsörer, visar att svenskarna hatar reklam med en svårslagen passion. 52% av de tillfrågade i undersökningen har en negativ inställning till reklam. Den uppmärksamme märker nu ett problem. Hur kan...

read more

Tonalitet – enkelt, personligt och lättläst

  Brukar du tänka på vad ditt varumärke ska kommunicera? Bra. Men brukar du också tänka på hur det förmedlas i form av språk, form och stil? Det är nämligen minst lika viktigt och kan vara direkt avgörande för hur ditt varumärke uppfattas. Tonaliteten - samlingsordet...

read more

Lär dig säga nej till dåligt content

Varje dag ser vi indikationer på att konsumenter idag aktivt väljer bort reklam som uppfattas som alltför påträngande. Som en konsekvens av detta har content marketing kommit in i bilden och har visat sig vara oumbärlig som strategi för att stärka ett varumärke. Genom...

read more

Rätt innehåll till rätt mottagare

Att använda content marketing för att stärka sitt varumärke är idag snarare regel än undantag – men om inte innehållet nås av rätt mottagare utan endast riktas mot en generell publik, vad är då meningen? Michele Linn, i sin artikel ”How to Get the Right Content to the...

read more

Content marketing – en långvarig investering

Investering över tid genererar långvarig vinst Att som företag och varumärke sticka ut i bruset av de tusentals kampanjer som dagligen når mottagarna via alla tänkbara kanaler kan vid en första anblick te sig hopplöst. Tillfällig exponering via korta och intensiva...

read more