Skräckhistorier från reklamvärlden

Såhär i Halloween-tider passar vi på att gotta ner oss i allt läskigt, slemmigt och mardrömslikt. Men det är inte bara spöken, zombies och varulvar som kryper fram ur sina gömmor när höstvindarna blåser kallt och fullmånen lyser. Det kan också bli riktigt skrämmande...

read more

Koll på kollegorna: Clara Boberg, projektledare

Hej Clara! Beskriv dig själv med 3 ord:  Glad, orädd, snäll. Vad gör du på OP?  – Jag är projektledare och arbetar med några av Svenska Mässans mässtidningar och nyhetsbrev. Har du snälla kollegor? (;  – Världens snällaste! De får ofta lösa mina världsproblem. Vad är...

read more

Ärlighet varar längst. 

Det må vara världens största klyscha, men det är faktiskt sant. Har ditt varumärke några skavanker som ni helst vill dölja? Gör tvärtom! Att vända nackdelarna till fördelar är ett väl beprövat koncept som ofta går hem hos din publik. Varför? Det är ärligt. Är ni inte...

read more

Vilket content konverterar bäst leads?

Rapporter, visuellt tilltalande och/eller rörligt innehåll är det som är mest troligt att konvertera mottagaren. I alla fall enligt den här undersökningen, där 255 marknadsförare fick svara på vilken typ av content de upplevde genererade flest leads och...

read more

Vi har fått nya kontorskompisar!

De senaste veckorna har vi fått tillökning på kontoret i form av två grymma företag som valt att hyra kontorsplatser hos oss i våra stora och rymliga lokaler. Kul, tycker vi! Våra första kontorskompisar är företaget Pick up Storage som ägnar sig åt smarta...

read more

Höstens senaste publikationer!

Våra senaste publikationer har varierat mellan mat och dryck, familjemys till hälsa - inifrån och ut. Riktigt härlig läsning, om vi får säga det själva. Stort tack till alla medverkande aktörer och profiler! Titlarna från övre vänstra hörnet är följande: Kvinna i...

read more

Koll på kollegorna: Ivar Bigestans, art director

Hej Ivar! Beskriv dig själv med 3 ord: – Observant, intresserad, besviken. Vad gör du på OP? – Jag formger och layoutar våra tidningar, skapar annonser åt kunder och plockar ur diskmaskinen ibland. Vad är din roligaste arbetsuppgift? – Alla mina arbetsuppgifter är...

read more

Kul om content!

Content är kung - det har vi hört förut. Från att ha varit en spännande uppstickare bland marknadsföringsstrategierna har det nu blivit nästintill standard att ha en content-plan för, tja, nästintill alla varumärken. Här är 5 kul fakta om content - några visste du...

read more

Koll på kollegorna: Natalie Rosenberg, projektledare

Hej Natalie! Beskriv dig själv med 3 ord:  – Nyfiken, omtänksam foodie! Vad är din roll på OP?  – Jag är projektledare inom print. Varje projekt innebär att jag ansvarar för en tidning från start till tryckdatum, där jag bestämmer innehåll, kontaktar annonsörer och...

read more

Mediesäljare med projektansvar

Vi på OP Communication erbjuder dig en raketstart in i karriären! Som projektledande mediasäljare får du chansen att leda produktionen av tematidningar hos Sveriges ledande publicister så som SvD, Sydsvenskan, Di, Expressen och Aftonbladet. På vår kontinuerliga...

read more

Så hittar du tillbaka efter semestern

Idag är det den allra sista vardagen på den allra sista semesterveckan för väldigt många av oss. På måndag är det återigen tidiga morgnar, möten och rutiner som gäller. Men häng inte läpp för det! Här är några tips, varav många du säkert har hört förut men som tål att...

read more

Taktiskt om typsnitt

Visst har du märkt att vissa typsnitt påverkar dig på olika sätt? Comic sans, med sin enkla, lite barnsliga design är ett av de bästa exemplen på hur stor skillnad ett typsnitt faktiskt kan göra. En advokatfirma som använder sig av comic sans skulle ge ett tämligen...

read more

Koll på kollegorna: Mitra Javadzadeh, Creative

Hej Mitra! Vem är du? – En finsk-persisk hybrid, haha! Annars: En nyfiken-i-en-strut, äventyrlig matälskare! Hur länge har du jobbat på OP Communication? – Sedan augusti 2014. Beskriv din roll på OP! – Jag jobbar som creative, så jag tar fram alla förslag och pitcher...

read more

Så håller du liv i dina sociala medier under semestern

Att stänga ner kontoret några veckor på sommaren är inga konstigheter. Det är däremot ingen anledning till att verksamheten skulle stanna av helt, särskilt inte på de digitala plattformar där ditt varumärke har en stark närvaro. Här har vi listat några punkter som...

read more

OP Communication önskar trevlig sommar!

Sommaren är här och vi på OP smyger igång semestern! Några tappra själar finns kvar på kontoret under vecka 28, men samtliga tar sig ett par veckors välförtjänt vila under vecka 29-30. Vi önskar alla kunder och samarbetspartners en fantastisk sommar. Ses i...

read more