Koll på kollegorna: Mitra Javadzadeh, Creative

Hej Mitra! Vem är du? – En finsk-persisk hybrid, haha! Annars: En nyfiken-i-en-strut, äventyrlig matälskare! Hur länge har du jobbat på OP Communication? – Sedan augusti 2014. Beskriv din roll på OP! – Jag jobbar som creative, så jag tar fram alla förslag och pitcher...

read more

Så håller du liv i dina sociala medier under semestern

Att stänga ner kontoret några veckor på sommaren är inga konstigheter. Det är däremot ingen anledning till att verksamheten skulle stanna av helt, särskilt inte på de digitala plattformar där ditt varumärke har en stark närvaro. Här har vi listat några punkter som...

read more

OP Communication önskar trevlig sommar!

Sommaren är här och vi på OP smyger igång semestern! Några tappra själar finns kvar på kontoret under vecka 28, men samtliga tar sig ett par veckors välförtjänt vila under vecka 29-30. Vi önskar alla kunder och samarbetspartners en fantastisk sommar. Ses i...

read more

Premiär för Nikon-kampanjen!

Som vi har berättat i tidigare inlägg har vi under våren arbetat med Nikon inför deras kampanj i Baltikum och Norden. Nu är filmerna klara och finns tillgängliga på Nikons samtliga plattformar! Kampanjens projektledare och producent hos oss är Mitra Javadzadeh, som...

read more

Koll på kollegorna: William Brandelius, KAM

Hej William!  Beskriv dig själv med 3 ord:  – Stundvis underhållande. Det var 2. Hur länge har du jobbat på OP Communication? – Sex månader nu. Vad är din roll på OP? – Jag är Key Account Manager för våra digitala kunder, så jag arbetar med nykunder och befintliga...

read more

Print: våra sommartidningar!

Det är full fart på OP's printavdelning! Den här omgången innehöll några klassiker (Sommarens Läckerheter, Sommarmat och Kvinna i Balans), men även en helt ny titel (Ditt Utlandsboende) och en tidning på uppdrag av Svensk Galopp inför sommaren (Galoppsport). Våra...

read more

OP Digital 2.0!

Året har börjat väldigt spännande för OP Communication. Vi har både lyckats få in fler nya kunder samtidigt som vi har växt tillsammans med gamla kunder. Vår digitala avdelning har därför, av naturliga skäl, fått sig en ny form. I takt med att vi nu knutit till oss...

read more

“Vi tänkte bli lite digitala…”

...sa ingen med en framgångsrik digital närvaro. Någonsin. Det allra största misstaget som företag gör när det kommer till att digitalisera sin verksamhet är att skapa en hemsida, omvandla sina analoga processer till digitala och sedan luta sig tillbaka och tro att...

read more

Print: våra senaste publikationer

Att göra tematidningar är något som vi på OP Communication har gjort sedan dag ett. Genom noggrant utvalda distributörer så som Aftonbladet, SvD, Sydsvenskan och DN ger vi våra medverkade kunder det perfekta tillfället att synas i ett relevant sammanhang. Vare sig det...

read more

OP & Nikon filmar i Skanstulls tunnelbana

    Det blev inget strosande på stan eller en avkopplande stund på en solig uteservering för vårt digitala team i helgen. Hela lördagen spenderades istället i en replokal under jord vid Skanstulls tunnelbanestation. Det var nämligen inspelningsdags för den första av...

read more

Account Manager inom medieförsäljning

Lockar mediabranschen? VI på contentbyrån OP Communication söker en driven och ambitiös mediesäljare till vårt framgångsrika team OP Ads. Vi erbjuder dig ett roligt jobb inom media, kommunikation och försäljning som ger goda möjligheter till bra lön och stor personlig...

read more

Projektledande mediasäljare

Vi på OP Communication erbjuder dig en raketstart in i karriären! Som projektledande mediasäljare får du chansen att leda produktionen av tematidningar hos Sveriges ledande publicister så som SvD, Sydsvenskan, Di, Expressen och Aftonbladet. På vår kontinuerliga...

read more

En titt i kristallkulan inför 2017

2016 är över och vi kan äntligen blicka fram emot 2017. Så vad kan vi se fram emot på content marketing-fronten? Vad blir nästa steg för att sticka ut i etern? Vilket blir årets mest uttjatade buzzword? (Vi gissar på VR). Här är några spådomar om vilka trender vi kan...

read more

Mät rätt ROI!

I takt med att content marketing har exploderat på senare år har ett snårigt problem uppstått: hur mäter man egentligen effekten av sitt digitala innehåll? Alltså: egentligen? Inte för att påstå att man inte är intresserad av sin ROI – för det är man – men faktum är...

read more

Så konverterar du reklamhatarna

Novus senaste stora undersökning om reklam, på uppdrag av Sveriges Annonsörer, visar att svenskarna hatar reklam med en svårslagen passion. 52% av de tillfrågade i undersökningen har en negativ inställning till reklam. Den uppmärksamme märker nu ett problem. Hur kan...

read more